עו"ד אילן שרקון ל"גלובס": "אנשים שלקחו משכנתאות, לא מצליחים למכור את דירתם"

בריאיון שפורסם עם עו"ד אילן שרקון לאתר "גלובס", אמר שרקון כי ממשלת ישראל הצליחה להשיג את שלה ולהוריד את מחירי הדיור. יחד עם זאת, מדובר במהלך אשר עלול להוביל לקריסה במשק.

עורך דין אילן שרקון: "מחירי הדיור חדלו מלעלות והתייצבו. באזורי הפריפריה כבר רואים זאת."

בשנים האחרונות מחירי הנדל"ן טיפסו לשחקים. היה ניתן לראות כי משנה לשנה חלה מגמת עליה במחירי הדירות. המשבר בענף הדיור גורם למתחים בחיי המשפחה, ולעתים אף גורם לזוגות לפנות לעורך דין לגירושין, עקב המתחים.

כל הנתונים מראים כי מחירי הנדל"ן אינם גבוהים כתמול שלשום. לאחרונה, ירדו מחירי הנדל"ן ב-2.7% והצפי הוא כי ימשיכו לרדת עד ל-8% עד סוף שנת 2018. מאז חודש אפריל, נרשמו ירידת מחירים במספר ערים בארץ אשר גרמו לבעלי דירות יד שנייה להוריד את המחיר המבוקש על הנכס שלהם. תכנית "מחיר למשתכן" והחסמים הרגולטורים הם אלו שגרמו למשקיעים לברוח משוק הנדל"ן ולחפש אפיקי השקעה רווחיים יותר.

האם ירידת מחירי הדיור תעשה טוב למשק?

עורך דין אילן שרקון, שותף ומייסד במשרד עורכי הדין שרקון, בן-עמי, אשר & נאמן, קינן ושות', מאמין כי לירידת המחירים השלכות מדאיגות שעלולות לגרום לנזקים בשוק.

"הרבה אנשים רוצים שמחירי הדיור יירדו, אך בכלכלה כמו בכלכלה, לפעמים נבואות מתגשמות. יחד עם זאת, קיים קו דק מאוד המפריד בין ירידת מחירי הדיור לבין קריסת המשק, וממנה צריך להיזהר."

כתוב/כתבי תגובה